duminică, 30 mai 2010

Mamaliga in straturi

In Maramures, aceasta mamaliga este una dintre bucatele de sarbatoare cele mai raspandite. Este usor de facut, gustoasa si spectaculoasa. Are numeroase variante, fiecare avand reteta proprie de mamaliga ori de umplutura.Eu am facut o mamaliga simpla, din malai, apa, un praf de sare si am avut grija sa nu fie nici pripita nici prea vartoasa.
Am folosit doar un singur tip de branza, branza de burduf si mai avem nevoie in afara de branza si de niste afumatura, eu am luat costita afumata.
Am taiat branza felii si m-am apucat de treaba:
M-am ajutat de o lingura pe care am tot trecut-o prin ulei ca sa nu se lipeasca mamaliga de ea, am luat o cratita nu foarte mare si am inceput sa pun, un strat de mamaliga si unul de branza, tot asa pana am terminat si mamaliga si branza.
Ultimul strat a fost de branza.
Costita afumata am taiat-o bucatele mici si am pus-o intr-o tigaie pe foc mic pana s-a topit de tot.
Apoi am pus-o deasupra branzei si am turnat si o parte din grasimea pe care a lasat-o costita.
Toata minunatia asta am acoperit-o cu un capac si am lasat-o la foc foarte mic 10 minute ca sa se topeasca branza.
E delicioasa si arata cam asa:
Pofta Buna !



3 comentarii:

  1. foarte foarte apetisant arata! Eu sunt mare fan mamaliga.
    Te-am adaugat in listuta mea de bloguri ca sa te pot urmari mai bine. Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
  2. o bunatate de mancare!draga mea, te asteapta un premiu la mine pe blog. Vino si ridica-l! Te pup

    RăspundețiȘtergere